Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


!!!....DAREDEVİL...!!!
 
AnasayfaAnasayfa  sinemasinema  GaleriGaleri  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 ADSL Hakkında Sık Sorulan Sorular !!!

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
MoPe
moderatör
moderatör
MoPe


Erkek
Mesaj Sayısı : 493
Yaş : 33
Nerden : Ankara
İş/Hobiler :
Lakap : ReX_74
rap puanı : 495
Kayıt tarihi : 31/12/07

ADSL Hakkında Sık Sorulan Sorular !!! Empty
MesajKonu: ADSL Hakkında Sık Sorulan Sorular !!!   ADSL Hakkında Sık Sorulan Sorular !!! EmptyPaz Mayıs 11, 2008 12:44 pm

ADSL Hakkında Sık Sorulan Sorular !!!




Genel Sorular

ADSL hangi hatlar üzerinden çalışır?

Asymmetric(Asimetrik), Digital(Sayısal), Subscriber(Abone),
Line(Hattı). ADSL her yerde kullanılan sıradan telefon hatları
üzerinden çalışır. Kullanıcı ADSL sayesinde iki telli bu telefon
hatlarından çok yüksek hızda Internet’e bağlanma imkanına sahiptir

ADSL nasıl çalışır?

ADSL modemler dijital kodlama tekniği sayesinde telefon hatlarını
%99 verimle kullanırlar.
(Yüksek oranda verim alınması telefon görüşmelerini aynı anda
yapmanızı etkilemez, ayrıca yine aynı verimlilik telefon faturalarınızı
da etkilemez Türk Telekom A.Ş.’nin verdiği hizmet haftada 7x24 saat
süreklidir ve aylık faturası telefondan ayrı olarak sabittir.) Internet
ev kullanıcılarının en büyük dertleri Internet’te gezinirken
telefonlarının meşgul olmasıdır. ADSL ile bağlantı durumunda aynı
hatta ADSL ve normal telefon birlikte, aynı anda çalışır. Birbiriyle
uzak frekanslarda ADSL tekniği sayesinde Internet’e bağlantı
sırasında telefonunuzun meşgul olması mümkün değildir.

ADSL’in hızı nedir?
ADSL 8Mbps bilgi çekme (downstream) ve
1Mbps bilgi gönderme (upstream) sağlar.
Bu hız hattın uzunluğu ve kalitesine bağlı olarak değişebilir.

ADSL’in ana faydaları nedir?

-Yüksek hızda Internet erişimi.

-Kesintisiz 7 gün 24 saat on-line olarak, sabit aylık ücretle
Internet’e bağlı bulunmak.

-Internet’e bağlıyken aynı anda, aynı hat üzerinden telefon
görüşmesi yapabilmek.

-Güvenlik seviyesi diğer bağlantı şekillerine göre daha yüksektir.

Kullanma alanları nerelerdir?

ADSL’de iki genel uygulama mevcuttur; interaktif görüntü ve
hızlı veri iletişimi. İnteraktif görüntüye örnek olarak filmler verilebilir,
yüksek veri iletimi sayesinde kaliteli görüntü iletmek, Internet’ten
seyretmek mümkündür.

Veri iletişimi Internet LAN ve WAN’ı içerir. ADSL’in güçlü tekniği fiber
ve kablolu modem iletişimine alternatif olabilecek güçtedir.

ADSL bağlantı için nasıl başvuru yapabilirim?

Türk Telekom A.Ş.’ye başvurmak gerekmektedir. Başvuru için gerekli
evrak ve işlemler için lütfen tıklayın.

ADSL fiyat tarifesi nasıl uygulanıyor, kimler veriyor?
Türk Telekom A.Ş. bu konudaki tek yetkili kurumdur. ADSL Internet
Erişimi ve ADSL Noktadan Noktaya Erişim olmak üzere iki ayrı
ücretlendirme vardır. Tarifeleri incelemek için lütfen tıklayın.

ADSL ile ISDN karşılaştırmasında avantajlar ve dezavantajlar
nelerdir?
Bu servisler farklı ihtiyaçlara cevap vermektedirler, bu bakımdan
ihtiyacın doğru tespit edilmesi gerekmektedir. ISDN’in iki ses hattı ve
görüntülü telefon görüşmesi ve 128Kbps Internet’e bağlantısı gibi
sayısal ve sabit yüksek kapasitesiyle kullanıcıya bir çok olanak
sağlayan özellikleri bulunmaktadır. Öte yanda ADSL, sayısal temeli
ISDN’e dayanan teknolojisiyle özellikle Internet için geliştirilmiştir.
ADSL’in bilgi çekmesi (downstream) bilgi göndermesinden (upstream)
8 kat fazla olan asimetrik özelliği bunun bir göstergesidir.
Çünkü Internet’teki ses ve görüntü uygulamalarında rahat sörf
yapabilmek, yüksek bilgi çekme (downstream) hızına bağlıdır.

ADSL’in hızı ISDN’e göre daha fazladır, var olan telefon hattını
standart ses hattı ile paylaşabilir. ADSL network’ü ISDN’den farklı
olarak zaten data ile yüklenmiş durumdaki varolan telefon ayarlarını
“switch” atlayarak data şebekesine ulaşır.

ADSL ile Kablolu Internet hattından kablolu Internet bağlantısı
karşılaştırmasında avantajlar ve dezavantajlar nelerdir?

Buradaki ilk ve en önemli farklılık ADSL’in kullanıcıya özel hatla
paylaşımsız Internet sağlaması, Kablolu Internet’in ise kullanıcılara
paylaştırılan ve kullanıcı sayısı artışı oranında performansı düşen bir
Internet bağlantısı sağlamasıdır. İki bağlantı türünün Amerika’da
yaygın olarak kullanılmasından dolayı yine Amerika’da yapılmış
araştırmalar Kablolu Internet’li bağlantının ortalama hızının ADSL’in
hızından düşük olduğunu göstermektedir.

Ana makinayı (server) ADSL bağlantımın arkasına kurabilir miyim?

Web, Ftp, Mail Server uygulamaları için sizin için bir Statik IP
(Real IP) atanmış olmalıdır. Şu anda Dinamik IP uygulaması olduğu
için Statik IP’nin sağladığı imkanlar yoktur, fakat Türk Telekom A.Ş.
Statik IP uygulamasına geçer geçmez Host Server kurabilirsiniz.

Kablolu Internet mi, ADSL mi daha güvenlidir?

ADSL’de, Kablolu Internet’deki paylaşımlı band aralığı üzerinden
Internet erişiminde söz konusu olan güvenlik risklerinin hiç biri yoktur.
Ancak unutmamanız gereken artık bağlantınızın bir dial-up
kullanıcısınınki gibi olmadığıdır ve Internet’e bağlı kaldığınız süre uzun
olduğundan bilgisayarınıza hücüm edecek kişinin size ulaşması için
daha fazla zamanı vardır.

ADSL’le Internet’e bağlı iken telefon görüşmesi yapmam hızımda
bir düşüşe neden olur mu?
Telefon servisinden ses haberleşmesi 4Khz ve altı frekanslarda
gerçekleşmektedir. ADSL ve benzer servisler ise bunun çok üstünde
frekanslarda çalışır. Bu bakımdan telefon görüşmesi yapmanız hiçbir
şekilde Internet’teki çalışma hızınızı etkilemez.

Asimetrik ne anlama gelir?

Internet’te bilgi çekme hızının bilgi gönderme hızından fazla olması
asimetrik olmanın sağladığı bir olanaktır. Bağlantının asimetrik
planlanması özellikle Internet kullanıcılarının bilgi göndermekten
çok, bağlandığı sitelerde sayfa, ses, video bilgilerini alma gibi bilgi
çekme ihtiyacında olmasından ileri gelmektedir.

Tek bir ADSL bağlantısını kendi Network’üme paylaştırabilir miyim?

Bu sorunun yanıtı kısaca evet’tir. Bunun için uygun modemi
seçmelisiniz. Eğer Alcatel Speedtouch Pro-hub gibi bir modem
kullanıyorsanız ADSL bağlantısını kendi network’ünüzde modemin
10Base-T portlarından paylaştırabilirsiniz. Modeminiz Pro-hub modeli
değilse ve tek ethernet port çıkışı varsa basit bir hub yardımıyla
Proxy uygulaması yaparak bir bağlantıyı birçok bilgisayara
paylaştırabilirsiniz.

Türk Telekom A.Ş. ADSL kullanıcılarının artması durumunda aynı
band genişliğini sağlayabilecek mi?

Türk Telekom A.Ş.’deki ADSL kullanıcılarının bağlandığı ASAM
cihazları birbiri arasında ve omurgaya (backbone) STM-1 (155Mbps)
gibi çok yüksek bağlantılarla bağlıdır, böylece aynı santraldan
bağlanan kullanıcı sayısı artışı kullanıcıların band genişliklerini
etkilemeyecektir.

Kablolu Internet’i modemi arama gerekmediği için tercih ediyorum.
Evimdeki telefonun sürekli meşgul olmasını istemem,

ADSL’le bağlanmak Kablolu Internet ile bağlanmaktan neden
üstün olsun?

Kablo modemler de ADSL modemler gibi sürekli bağlı kalabilmektedir,
ancak arama-bağlanma durumu dial-up bağlantı süresiyle aynıdır.
Kullanıcı adı ve şifre doğru girildiği müddetçe bir kerede
bağlanılabilmektedir.

ADSL, normal telefonla aynı hattı paylaşmasına rağmen Internet
çalışmanız sırasında telefonunuzu meşgul etmez.

ADSL’in kablolu Internet bağlantıya göre üstünlükleri ise, diğer
kablolu Internet kullanıcılarının aynı hattı paylaşması ve Internet
hızınızı düşürmesi durumunun olmamasıdır. ADSL’de hattınız size
özel ve paylaşımsızdır, dolayısıyla bağlantı hızınız yüksek ve sabittir,
değişmez.

xDSL nedir?
XDSL, DSL teknolojsinde HDSL’den VDSL’e kadar geliştirilen tüm
erişim tekniklerine verilen genel isimdir. Doğal olarak ADSL de xDSL
sınıfına dahildir.

Teknik Sorular

Türk Telekom A.Ş. modemimi göremiyor.

Modemin "sync" ışığı yanıyorsa ve Türk Telekom A.Ş. modemi
görmüyorsa, modem bozuk olabilir ya da Türk Telekom A.Ş.
tarafında bağlantınız yanlış yere yapılmıştır ve Türk Telekom A.Ş.
görevlisi sizi baktığı portta göremiyordur. Türk Telekom A.Ş.
gerekli kontrolleri yaptıysa modeminizi test için ürünü aldıgınız
firmaya başvurun.

Dağıtıcının (splitter) bağlantısını kontrol edin.
Telefon bağlantısı var mı kontrol edin.
Türk Telekom A.Ş.’yi arayarak hattı kontrol ettirin.

Modemimin "sync" ışığı yanmıyor.
Eğer Türk Telekom A.Ş. modemi görmüyor ve “sync” ışığı da
yanmıyorsa hatta sorun vardır. Bunun nedeni yanlış modem
bağlantısı, hat arızası, modemin veya Türk Telekom A.Ş.’deki modem
kartının bozuk olması olabilir. Öncelikle dağıtıcı (splitter)
bağlantısından emin olun. Dağıtıcıdaki (splitter) doğru uçları
kullandığınızı kontrol edin. Hat (line) ucu Türk Telekom A.Ş.’ye giden
hattınıza, ADSL ucu da modeminıze bağlı olmalı.
Gerekirse dağıtıcıyı (splitter) aradan çıkararak kontrol edin.
Modeminizin dağıtıcıyı (spliter) kullanmadan direkt olarak
Türk Telekom A.Ş.’ye giden hatta bağlandığında da çalışması gerekir.
Eğer bu şekilde bağlandığında çalışıyor, dağıtıcıya bağlandığında
çalışmıyorsa ya dağıtıcı bağlantısını yanlış yapıyorsunuzdur, ya da
dağıtıcınız bozuktur.
Ayrıca bağlantıları yaparken kullandığınız RJ11 soketlerin ortadaki
iki ucunu kullanıyor olmalısınız.

Tüm bu bağlantılar kontrol edilmiş ve doğru ise hattınızda bir problem
olabilir. Benzer bir şekilde hatta direkt olarak telefon cihazı
bağlarsanız çevir sesi alabilmeniz lazım. Eğer çevir sesi alıyorsanız,
fakat modeminiz senkron olmuyorsa bu modeminizin
arızalı olabileceğini veya Türk Telekom A.Ş.’deki modem kartı
ya da ayırıcısının bozuk olabileceğini gösterir.
Bir başka olasılık da hattınızın geçişi daha yapılmamış
yani daha hattınızın bağlantısının santraldan alınıp ADSL’e
bağlanmamış olmasıdır.

Türk Telekom A.Ş.’yi arayıp hat arızası için başvurabilirsiniz.
Bu durumda önce hattınızı teste alacaklardır.
Sizden Türk Telekom A.Ş. tarafından gelen kabloya kısa devre
yapmanızı isteyebilirler bunun için hazırlıklı olun. Kısa devre
dağıtıcıya (spliter) hat (line) girişinden kablo ile yapılır.
Eğer kablonuz ulaşamayacağınız bir şekilde ise açığa alın ve
gerekirse bir ek yeri bulun veya kesmeye hazır olun. Hattınızın
ölçümünde bir sorun çıkmazsa Türk Telekom A.Ş. modeminizde
sorun olabileceğini bildirecektir. Bu durumda eğer kabul ederlerse
modeminizi onlara götürerek Türk Telekom A.Ş.de doğrudan sisteme
bağlayarak test ettirebilirsiniz. Diğer bir yöntem de modeminizi
aldıgınız firmaya başvurmaktır.

Modemin IP adresini web konfigürasyonundan değiştirdim ve
şimdi ulaşamıyorum.

Eğer ADSL 1000 modelini kullanıyorsanız modem konfigürasyonuna
girmek zaten hiçbir işinize yaramayacaktır.
Bağlanabilmek için bilgisayarınızın IP ayarlarını da en son modem için
belirlediğiniz IP adresi ile aynı subnet’te olacak şekilde değiştirin ve
tekrar deneyin. Başaramıyorsanız veya IP adresini unuttuysanız
modemin önceden ayarlanmış (default) ayarlarına döndürülmesi için
modemi teknik servise gönderin.

Telefon cihazından ses alamıyorum.

Öncelikle dağıtıcıdaki (splitter) uçları doğru bağladığınızdan emin olun.
Dağıtıcıyı (splitter) aradan çıkararak telefonu şebekeden gelen
hatta direkt bağlayın, yine ses alamıyorsanız Türk Telekom A.Ş.
tarafında telefon şebekesine olan geçiş yapılmamış demektir.
Eğer direkt bağlandığında çevir sesi geliyorsa dağıtıcı (splitter)
bozuktur.

Internet’e bağlanamıyorum.

"ppp" bağlantı kuruluyor ve sağ altta bağlantı simgesi (icon)
beliriyorsa Başlat (Start) menüsündeki “winIPcfg”den “ppp adaptör”ü
seçin ve burada “more”dan tüm ayrıntıları görün. Bilgisayarın IP
adresi 212.156. ile başlıyorsa “gateway” ve “DNS IP” adreslerine
bakın ve bir DOS penceresinden bu IP adreslerini ping’lemeyi deneyin.
Başarılı oluyorsanız Internet Explorer programınızın bağlantı ayarlarını
kontrol edin.

"ppp" bağlantı reddediliyorsa neden kabul edilmediği hakkında bir
mesaj çıkacaktır. Öncelikle kullanıcı ismi, şifre gibi bağlantı bilgilerinizi
kontrol edin. Eğer bir önceki bağlantı kesilmeden bilgisayarınızı
düzensiz olarak kapadıysanız ana makina (server) sizi bir süre kabul
etmeyecektir. Diğer bağlantı sorunları için Türk Telekom A.Ş.’ye
başvurun.

ADSL şebekesini kullanmada herhangi bir ISP ile anlaşmam
gerekiyor mu?
ADSL hizmetinde Internet ulaşımını doğrudan Türk Telekom A.Ş.
sağlıyor, bu bakımdan herhangi bir ISP ile anlaşma yapmanız ve bu
bağlantı için ekstra para ödemeniz gerekmiyor.

Şirketimi Internet’e bağlanmayı düşünüyorum, normal
uygulamalarda kiralık hat (leased line) kullanıldığını biliyorum,
ADSL’in farkı nedir ?

ADSL baglantısı için şu anda Türk Telekom sadece kendi internet ağı
olan TTnet ağına baglantı servisi vermektedir. Fakat kiralık hatları
kullanarak Türk telekom’un internet ağı olan TTnet ağına baglantı
yapılabildigi gibi herhangi bir internet servis saglayıcı’ nın internet
ağı’nada baglantı yapabilirsiniz. Kendi web ve mail sunucunuzu
gerekli güvenlik önlemlerinide alarak kendi tarafınızda hizmet verecek
şekilde kurabilirsiniz. Fakat ADSL baglantılarda bu tür bir hizmet
verilmemektedir.

ADSL modemin merkez kart ile gecikme zamanı nedir? (Pinging
Time)

ADSL modem ile merkezdeki hat kartı arası “ping” süresi,
hat kodlama ve hata düzeltme tekniğine göre değişir. ADSL için
60ms’ye kadar programlanabilen bu süre, servis veren kuruluşlar
tarafından tIpik olarak 20ms gibi bir süreye ayarlanır. Daha düşük
süreler, BER ve istenmeyen gürültülerden korunmada performans
düşüşüne neden olacaktır. Türk Telekom A.Ş. şebekesinde de
pratikte aynı şebekedeki başka bir ADSL kullanıcısı ya da ADSL
şebekesindeki bir server “ping” süresi 40-60ms arası olacaktır.

ADSL’de telefon görüşmesi ile data’nın karışmaması nasıl
sağlanıyor?
Telefon bağlantısında ne gibi cihazlar kullanabilirim?

Tipik olarak ADSL 25kHz civarında başlar, telefon konuşmaları ise
4kHz’e kadar olan frekansı kullanır. 4kHz’den 25kHz’e kadar olan
frekans aralığı data ile ses arasında güvenlik bandı olarak
kullanılmaktadır. Telefon servisleri 4kHz-25kHz arasını kullanır ve
MF tonunu ve telefon cihazının açılma kapanma sinyalleşmesini
(loopdis) destekler. Yani günümüzün -48V ile sinyalleşmesini
kullanabilirsiniz.

ADSL’imi notebook ile kullanabilir miyim?

Notebook’unuzun Ethernet çıkışı varsa Ehternet çıkışlı bir ADSL
modemi, USB portu varsa USB çıkışlı bir ADSL modemi kullanarak
notebook’unuzla ADSL bağlantı kurabilirsiniz.

Pppoe Kurulumunda servisleri göremiyorum.
Öncelikle modemin senkron oldugundan ve ethernet baglantısının
doğru biçimde yapıldığından emin olun. Daha sonra query (arama)
yaptıgınız zaman modemin üzerindeki RX/TX ışığını kontrol edin.
Bu ışıkta yanıp sönme olmuyorsa modeminiz bozuk olabilir veya
Ethernet kartınızda bir problem olabilir. Yanıp sönüyor ve hala
baglantı problemi yaşıyorsanız Türk Telekom A.Ş. tanımlarında sorun
olabilir.

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.filmgibi.yetkin-forum.com
 
ADSL Hakkında Sık Sorulan Sorular !!!
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: BİLGİSAYAR (YARDIM) :: İnternet&Adsl-
Buraya geçin: